Снимка: iStock

Децата показват расистки проявления от самото си раждане

Идеята, че расизмът не съществува при децата, е оспорена от изследване в университета Йорк в Торонто.

Според доктор Дженифър Стийл, автор на изследването, белите деца показват решително про-бяло пристрастие, когато им се показват снимки на бели и черни деца.

В над три проучвания, включващи 350 участници на възраст от 5 до 12 години изследователите от университета в Йорк твърдят, че наблюдават "бяло пристрастие".

Изследванията, публикувани в списанието "Детско развитие" през 2016 г., използват детска версия на утвърдения "Implicit Association Test".

Резултатите от тези тестове показаха, че както по-малките (5 до 8-годишните), така и по-големите (9 до 12-годишни) имат по-голяма автоматично проявена позитивност към белите деца.

Доктор Стийл от здравния факултет на университета пише:

Когато поискахме децата да категоризират по раса, както по-малките, така и по-големите бели деца, показват про-бяла пристрастност. Те асоциират снимките на деца, които са бели, с положителни изображения и съответно снимките на деца, които са черни, с отрицателни изображения по-бързо, в сравнение с обратната ситуация.

Резултатите обаче не бяха еднозначни.

В тест, при който децата бяха помолени да решат дали неутралните образи са приятни или неприятни и им беше показан образът на черно дете, преди да видят неутралното изображение, те не показаха пристрастия по никакъв начин.

При това проучване само по-малките бели деца показват расови предпочитания, които по-конкретно се проявиха като положително отношение към други бели деца, а не отрицателно отношение към чернокожи деца.

Според проучването само групата от деца на по-малка възраст показва леко пристрастие в това отношение. Освен това по-големите деца не са били автоматично про-бяло пристрастни в избора си.

Стийл приписва това на фактори като споделените интереси, които стават все по-важни за децата с порастването.

Резултатите, според EurekaAlert, показват на Стийл, че опитите за премахване на расова пристрастност при по-малките деца трябва да започнат с изтъкване на положителните характеристики на други раси, вместо да се правят опити да се намали негативността към тях.

Тя добави, че учителите в класната стая трябва "да създават и да се възползват от възможностите да отбелязват разнообразието и да насърчават мултикултурализма за своите ученици".

За да не пропуснеш това, което си заслужава да се види