Снимка: Jiri Wagner

Онлайн пазаруването ни пречи да бъдем активни

Без съмнение дигиталната епоха е направила пазаруването по-лесно и по-достъпно от всякога. Можем да поръчаме онлайн всичко, което си поискаме – от хранителни стоки през дрехи до коктейли – директно до вратата на дома си, без да се налага да ставаме от леглото.

Удобно? Безспорно. Здравословно? Е, може би не.

Ново проучване на Chartered Society of Physiotherapy разкрива, че оставайки у дома и поръчвайки всичко онлайн директно до вкъщи, ние изпускаме основни упражнения за укрепване на мускулите.

Може да не смятате всекидневното пазаруване в хранителния магазин за голяма тренировка, но дори пакетирането на седмичните ви покупки помага.

Проучване на повече от 2 хиляди души е установило, че 24 процента от хората над 65-годишна възраст не извършват никаква физическа активност през цялата седмица. По този начин са подложени на по-висок риск от всякакви проблеми със здравето.

Професор Карън Мидълтън, главен изпълнителен директор на Chartered Society of Physiotherapy, казва:

Онлайн пазаруването може да бъде много удобно, но това означава, че губим някои от съществуващите методи за укрепване на мускулите. 

Носим по-малко торби вкъщи, просто защото торбите пристигат сами на вратата.

Освен това очакваме по домовете си доставки и на други стоки, докато в миналото е трябвало да излезем навън, за да си ги набавим.

"Това не е противопоставяне на прогреса. Просто трябва да покажем, че запазването на силата ни и това да бъдем активни не означава да отидем във фитнеса. Трябва да потърсим начини да бъдем активни в ежедневието си", допълва тя.

Здравното обслужване препоръчва две укрепващи сесии от упражнения седмично, независимо дали става дума за повдигане на тежести или просто носене на покупките от магазина до дома. За по-възрастните от нас са подходящи активности, които включват стъпки или скокове – танците, например, също могат да се включат.

Както се посочва по-горе, това не означава незабавно да се втурнете към фитнеса да вдигате тежести. Може да започнете с поддръжка на градината си или с прости упражнения като изправяне от стол 10 пъти.

За да не пропуснеш това, което си заслужава да се види