Boondock Saints 2 (2009)

Митовете от холивудските филми

Холивудските филми съдържат изобилие от митове, някои от които са съвсем ясни на зрителя, а други – по-скоро не. Една част от тези митове са толкова популяризирани, че вече изглеждат като закономерност във всеки един филм. И като някаква измислена част от реалността, която вече е почти реалност.

Ето някои от най-популярните митове в холивудското кино.

Митът за двата пистолета

Стрелянето едновременно с два пистолета става популярен трик от уестърн филмите. Това е още един случай, в който на сценаристите не се налага да се мъчат с отговори на въпроси като: "Как главният герой да убие едновременно и възможно най-много от лошите?". Логичният отговор е – като стреля по тях с две ръце.

В действителност обаче това е почти невъзможно. Проблемът е, че за стрелеца става трудно да се прицели точно в две различни мишени едновременно.

Митът за заглушителя

В шпионските и гангстерските филми пистолетите със заглушители вършат страхотна работа, когато някой трябва да бъде заглушен завинаги. Работата изглежда професионално свършена, а липсата на шум по време на изстрела дава възможност на убийците да се измъкнат спокойно и безнаказано от местопрестъплението.

Всъщност това, което знаем от филмите като заглушител, е устройство, което намалява звука от изстрела, за да предпази ушите на стрелящия. Другата причина да се използва приспособлението е, че подобен изстрел е труден за локализиране. Но при всички положения трясъкът от изстрела ще бъде чут от всички наоколо.

Митът за експлозията

Една от най-популярните сцени в екшън филмите е създала този мит. В нея главният герой върви съвсем спокойно, а зад него огромна експлозия вдига всичко във въздуха. В най-лошия случай в тези филми експлозията повдига героите като перца и ги запраща надалеч.

В действителност шоковата вълна след експлозията най-вероятно ще увреди необратимо сърцето и белите дробове.

Митът за телефонния разговор

Във филмите полицаите се опитват да установят местоположението на престъпника, докато говорят с него по телефона. Сцената е много популярна в екшъните и трилърите и най-често представя превъзходството на престъпника и умението му да се изплъзва под носа на ченгетата.

В реалността обаче полицията няма технологията, с която толкова бързо да засече локацията на престъпника, дори със съдействието на телекомуникационните оператори. Освен това процедурата по засичане на телефонен разговор би отнела повече от час.

Всъщност в повечето случаи полицията вече предполага къде е лицето Х и засичат телефонния разговор, само за да са сигурни.

Митът за катинара

В някои филми героите много бързат и затова отварят катинара на вратата, като просто стрелят по него с пистолет.

Всъщност това е възможно, но единствено, ако оръжието е с много голям калибър.

Митът за летежа

Това е друг класически елемент от филмите, най-вече от американските екшън продукции от 90-те години.

Става въпрос за ситуацията, в която някой е прострелян, най-вероятно с пушка-помпа, и отлита назад, сякаш отнесен от вятъра. Това е подходящ кино похват, който да даде представата на зрителя за мощта на оръжието. Защото е ясно, че който има толкова мощно оръжие, контролира ситуацията.

За съжаление или не, такъв летеж в действителност е невъзможен, защото няма толкова мощно оръжие. Ако има такова, това би означавало, че изстрелът ще запрати стрелеца в обратната посока.

Митът за хлороформа

В много филми използването на парцал, напоен с хлороформ е разпространен похват. Жертвата изпада в безсъзнание за секунди и след това е лесна за отвличане. Лесно е и за сценаристите на тези филми, защото не им се налага много-много да мислят как може човек да бъде отвлечен сравнително лесно и безболезнено.

В действителност това не е толкова проста работа и този, който се захваща с нея, трябва много добре да знае какво прави. Проблемът е, че ако се сложи повече хлороформ, това може да навреди сериозно на жертвата, а прекалено малко от него пък няма да постигне желания ефект.

Освен това цялото действие би отнело много повече време, отколкото във филмите. Филмът трябва да свърши за час-час и половина, което означава, че в сценария няма време за продължителна борба с жертвата, докато хлороформът подейства.

За да не пропуснеш това, което си заслужава да се види