Мъжът, запечатал живота на тийнейджърите през 80-те – Джон Хюс
Човекът зад "Ferris Bueller’s Day Off", "Sixteen Candles", "The Breakfast Club", "Some Kind Of Wonderful", човекът издигнал кариерите на Маколи Кълкин, Моли Рингуолд, Майкъл Кийтън и Матю Бродерик. Всички обичат филмите за Бетовен и "Сам вкъщи", но малко знаят, че умът зад тях е не нечий друг, ами на Джон Хюс.
Хюс израства в Мичиган като тихо, послушно дете. Поради това, че живеел в квартал, пълен само с момичета или възрастни, и нямало момчета, с които да общува, той прекарвал времето си сам с въображението си. По-късно семейството му започнало често да се мести, всеки път точно в момента, в който животът е започвал да става хубав. "Тогава се появиха "Бийтълс" и промениха целия ми живот. След това албумът на Боб Дилън от 1965-та - "Bringing it all back home" и той вече наистина ме промени. Четвъртък бях един човек, а в петък друг. Моите герои бяха Дилън, Джон Ленън и Пикасо, защото също като мен, когато достигнат зоната си на комфорт, продължават напред."
През 1963 г. отново идва време за промяна и семейството му се мести в Илинойс, там той започва гимназия в "Glenbrook North High School", това е училището, което го вдъхновява за филмите, с които оставя отпечатък в киното. Като тийнейджър той намира бягство в музиката, но най-вече във филмите. Там се заформя и любовта му към тях.
Големият успех на Хюс се появява през 80-те, когато под негово ръководство на филмовата сцена се появяват продукции, които дълго време след това оставят следа в живота на тийнейджърите в Америка. Всичко това започва през 1984 г. с "Sixteen Candles", последван от "The Breakfast Club" две години по-късно. Те изобразяват юношеството и социалната динамика на живота на тийнейджърите в гимназията, водейки до изгряването на Моли Рингуолд на филмовата сцена. Тя става голямата муза на Хюс.
След това се появяват и "Нечиста наука" – филмът, който като тийнейджъри всички сме гледали. Нали си спомняте онези две смотани момчета от училище, които направиха момиче на компютъра си – тя им подари порше и ги направи кралете на гимназията? Да, зад него стои Джон Хюс. По-късно през 80-те излиза "Pretty in pink", отново с Моли Рингуолд и "Ferris Bueller’s day off", в който главната роля заема Матю Бродерик. Шестият филм от печелившата поредица е невероятният "Some kind of wonderful". Той е решаващ за връзката между Хюс и Моли Рингуолд, защото тя отказва да играе главната роля в този филм. Ню Йорк Таймс определят филма като за хора, които се нуждаят от възможно най-много Джон Хюс в живота си.
От финансова гледна точка най-големият успех на Хюс е "Сам вкъщи". Следващите две продължения на блокбъстъра също са написани от него. Това е филмът, който за 12 седмици остава на първо място във всички класации.
Благодарение на работата на Джон Хюс "американският тийн филм" се заформя като отделен жанр в историята на киното. Във всеки момент той показва понякога трудната, друг път смешна реалност на това да си тийнейджър. Филмите му надхвърлят всякакви понятия за време. Това, че на тях се гледа като на "тийн филми", съвсем не означава, че уроците, на които те учат, не са подходящи за хора на различни възрасти.

