Снимка: Guliver/iStock

Google и Facebook се присъединиха към проект, за да разграничат качествената журналистика от фалшивите новини

Интернет гигантите Google и Facebook обединиха сили по проект, подет от медии по света за идентифициране на достоверните и надеждни източници на информация, предаде Франс прес.

Инициативата е наречена "Проект Доверие" (Trust Project) и е предназначена да се бори с дезинформацията по интернет. Към нея вече се присъединиха Microsoft и Twitter. Около 75 медийни организации също участват в нея.

"В един цифрово и социално свързан свят като днешния е повече от когато и да е било е трудно да се установи кое е истинска информация, кое е реклама и кое е дезинформация", казва Сали Лерман от университета Санта Клара в САЩ, която е една от ръководителките на "Проект Доверие".

Проектът предвижда поставянето образно казано на етикет за надежден информационен източник върху информациите, които отговарят на критериите за етичност и прозрачност. Всяка интернет платформа ще изготви така наречените индикатори за доверие, за да помогне на читателите да оценят дали една информация идва от надежден източник, в който те могат да имат доверие, посочва Лерман.

Участниците в проекта са съгласни, че фундаментални елементи за идентифициране на надеждните източници на информация, са прозрачността във финансирането и представянето на мисията на медийния орган, предоставянето на справки за журналистите, отговарящи за отразяване на дадено събитие, уточняване дали става дума за редакционна статия или за статия, изнасяща факти, разясняване как е бил извършен даден репортаж.

Интернет гигантите, по-специално мрежите Facebook и Twitter, са обект на критики от известно време. Те са обвинявани, че са послужили за пропагандна платформа от Русия по време на предизборната кампания в САЩ, довела до победата на Доналд Тръмп на президентските избори миналата година.

по БТА

За да не пропуснеш това, което си заслужава да се види