Снимка: Paul Hanaoka

Най-зравословните пет храни

Австралийска общопрактикуваща лекарка разкри кои пет храни препоръчва на пациентите си, които искат да се хранят здравословно.

Д-р Дария Филдър каза, че хората често се колебаят какво е полезно. На всички, които искат да се грижат за здравето си, тя препоръчва обикновени, но ефикасни продукти - ръжен хляб, ядки, авокадо, кисело мляко, месо без мазнини. Всички те са полезни за контролиране на холестерола, кръвното налягане и проблемите със сърцето.

Авокадото на филийка е много полезна закуска. Плодът съдържа много важни за сърцето мононенаситени мазнини и 20 различни витамини и минерали. Сред тях са вит. К, С, В5, В6, Е, както и фолати, магнезий, калий. Д-р Филдър си купува по шест броя авокадо седмично.

Ръженият хляб съдържа устойчиво нишесте - фибри, които са важни за храносмилателната система и намаляват опасността от рак на дебелото черво. Колкото по-тъмен и плътен е хлябът, толкова по-добре. Ръженият хляб е полезен за контролиране на кръвната захар. Той съдържа и много магнезий, който регулира кръвното налягане.

Макар и качественото месо да струва повече, то е много по-полезно. Що се отнася до цената, не е необходимо човек да изяжда 300 г наведнъж.

Ядките са много полезни. Затова д-р Филдър препоръчва и маслата от тях - фъстъчено или бадемово. Ядките контролират холестерола, намаляват възпаленията, които предразполагат към сърдечносъдови заболявания, регулират кръвната захар. Освен това съдържат омега-3 мастни киселини, фибри, вит. Е и растителни стероли.

Неподсладеният йогурт и кефирът са полезни заради протеините, калция, витамините, живите бактерии - пробиотиците, които подсилват микробиотата в червата.

Освен тях д-р Филдър препоръчва бобените храни, булгура, овесените ядки.

За да не пропуснеш това, което си заслужава да се види