Снимки: Getty Images

Незабравимите визии на Принс

Никога не е следвал тълпата. Принс постави нови стандарти не само в музиката, но и в сценичните визии. Неговите сложно проектирани тоалети зададоха ново ниво на артистичност и предизвикаха традициите. Уникалният му стил оставя отпечатък в модния свят, вдъхновява дизайнери като Версаче и безброй музиканти. До днес.

Изпълнение на "Gett Off" по време на MTV VMA от 1991 г.

За участието си по време на MTV VMA от 1991 г. Принс излезе на сцената, облечен в жълт дантелен костюм и жълти ботуши с жълта китара. Но най-смелият пърформанс за нощта беше, когато Принс се обърна, за да видим, че панталоните му са без гръб. Така светът видя дупето на легендата. Или поне остана с такова впечатление. В интервю от 2017 г. Марлис Дженсън от антуража на Принс сподели, че това, което е изглеждало изрязано, всъщност са парчета плат, направени с цвета на плътта на музиканта. Разбира се – в името на илюзията, че Принс е гол. Докато в действителност изобщо не е така.

 

Видеото към "Raspberry Beret"

В този музикален видеоклип (в който Принс кашля в началото) изпълнителят може да бъде видян с яркосин блейзър на облаци и накъсани панталони, съответстващи на "облачните" ботуши и далматинова каишка на китарата. Клипът е режисиран от самия музикант, с анимации, създадени от съоснователя на Colossal Pictures - Дрю Такахаши.

 

Турнето "Добре дошли в Америка" в Медисън Скуеър Гардън, 2011 г.

През 2011 г. Принс излезе на сцената в Медисън Скуеър Гардън, Ню Йорк, облечен от главата до петите в златен блестящ гащеризон с пайети. Сценичното облекло по време на турнето му се характеризира с брокатени костюми, туники с пайети и изобилие от къдрици. В интервю за Allure през 2016 г. неговата дългогодишна фризьорка Ким Бери сподели, че всички дрехи на принц са по поръчка и той не притежава нито един чифт сини дънки. Всъщност Принс е толкова отдаден на стила си, че дори би играл баскетбол в същите тези сложни тоалети, съчетани с високи токчета.

 

Изпълнение на Wembley Arena, Лондон, 1995

По време на турнето си "The Ultimate Live Experience" през 1995 г. Принс се появява в ярко розов костюм, покрит с огромни пайети. В допълнение към облеклото, друг елемент, който взе централно място по време на изпълненията му, беше думата "slave"/"роб", изписана на лицето му с маркер. Този малък, но виден жест е символ на това как големите корпорации се отнасят към музикалните изпълнители. В интервю от 1996 г. за "Ролинг Стоун" Принс сподели слабата връзка, която има с компанията си, като каза: "Хората казват, че съм луд глупак, за да напиша "роб" на лицето си, но ако не мога да правя това, което искам, какво съм аз? Когато спрете мечтите на един човек, той става роб. Точно такъв бях. Не притежавам музиката си. Ако не притежавате господарите си, те ви притежават."

 

Видеото "Purple Rain"

Видеоклипът към "Purple Rain", е част и от едноименния филм за Принс. Дизайнерите Луис Уелс и Мари Франс си сътрудничат за създаването на гардероба към филма и видеото, черпейки вдъхновение от романтизма, модата в Европа от 17-ти и 18-ти век, смесени с елегантни пънк елементи.

 

Изпълнение на "Kiss" в Пайсли Парк, Нова година, 1999

Принс хвърли бомба в новогодишната нощ, облечен в метално синьо, с ботуши на висок ток и пухкава детска розова каишка на китарата. Концертът се проведе в Пайсли Парк. Повече от десетилетие по-рано Принс наел 23-годишния архитект на име Брет Тони, за да изгради мечтаното пространство, което олицетворява личността на музиканта. Незабравима част от имението му са - частната зона за медитация, наречена Galaxy Room, голяма зала за репетиции, предполагаем частен нощен клуб и много лилаво навсякъде. Днес това зрелищно място функционира като музей.

 

Принс на пресконференция от 2000 г.

През 2000 г. Принс е сниман на пресконференция в Ню Йорк, облечен в плетен бял пуловер с оранжеви очила. Така доказва, че неговата ексцентрична личност все още свети, дори когато носи ежедневни тоалети. Пресконференцията се проведе, когато Принс публично се върна към своето рожденно име. След 1993 г., подтикнат след спор с Warner Bros Records, музикантът избира символ, който съчетава традиционните мъжки и женски символи и по-късно е наречен "Любовен символ". Той обясни по време на интервю с Лари Кинг Лайв през 1999 г., че честото използване на израза "артистът, известен преди като Принс", всъщност е създаден от медиите, тъй като те не знаят как да произнесат символа, с който навремето се е позовавал.

За да не пропуснеш това, което си заслужава да се види