Те не завършиха филма си
Процесът по заснемането на един филм е много дълъг, затова е трудно да си представим как един режисьор се отказва от собствената си творба и просто си тръгва. Необходимост, суперего или просто уволнение - работата на режисьора е изпълнена с неподозирани опасности.
Ето кои са филмите, чийто режисьори, по една или друга причина, не завършиха:
Accidental Love
Филмът от 2015 г. е направен по книгата "Sammy's Hill", а в главните роли са Джесика Бийл и Джейк Гиленхаал. Сред сценаристите е посочен Дейвид О. Ръсел, а като режисьор - никому неизвестният Стивън Грийн. Само не питайте кой е Стивън Грийн.
Той не е известен в света на киното, просто защото не съществува. Дейвид Ръсел се отказва от продукцията и си тръгва по средата на снимките, като дори отказва да сложи името си в кредитите на филма. Той предпочита вместо него да е записан въображаемият Грийн.
Сюжетът на филма разказва за сервитьорка в малък американски град. В един безумен инцидент тя завършва с пирон в главата, но оживява. Пиронът обаче е оставен и това започва да влияе на поведението й.
Дейвид О. Ръсел харесва харесва откачения хумор, заложен в сюжета, но не и отношенията си с продуцентите. В официалното си изявление по случая Ръсел обяснява, че снимките са били забавяни и спирани по вина на изпълнителите продуценти Дейвид Бъргстийн и предшественика му Рон Тутор.
В същото изявление Ръсел публично се отказа от "Accidental Love".
Spartacus
Кърк Дъглас е продуцент и главна звезда в мегапродукцията "Spartacus" от 1960 г. и е на мнение, че тази мегапродукиця има нужда от мегарежисьор. Вероятно това е причината холивудската звезда да не харесва избрания за поста - Антъни Ман. По думите на Дъглас този режисьор има добри технически познания и умее да се справя с бюджети, но не е е артист. Казано от устата на човек като Кърк Дъглас, това звучи като присъда.
Тя е изпълнена сравнително скоро, защото Ман изкарва около една седмица на снимачната площадка. В качеството си на продуцент на филма, Дъглас лично уволнява Ман през февруари 1959 г. След това актьорът поема нещата в свои ръце и лично избира 30-годишният Стенли Кубрик да завърши една от най-епичните класики в киното.
Heat
Според сценариста Уилям Голдман по този филм от 1987 г. са работили последователно шестима режисьори.
Звездата на продукцията е Бърт Рейнолдс, а първоначалният избор за режисьор е Робърт Олтман. Той напуска след първия снимачен ден и с това сякаш започват проблемите. На негово място идва Дик Ричардс, но звездата Рейнолдс не се спогажда с него. Двамата стигат до бой, в който актьорът е повалил режисьора, който е уволнен след това.
Следващият избран за режисьор на "Heat" е Джери Джеймисън, но не след дълго Дик Ричардс отново се завръща на режисьорското столче. Той обаче пада от един кран на снимачната площадка и е хоспитализиран.
Случаят е наистина много интересен, защото Ричардс твърди, че е един от общо шестимата режисьори, работили по "Heat", че той самият е снимал общо 13 дни и в крайна сметка - че се отказва от каквито да било претенции към този филм.
Въпреки това, Американската режисьорска гилдия определя именно него като режисьор на "Heat", защото е ръководил снимките в 41% от времето на създаването му.
Ричардс може и да е вечно сърдит за това, но поне печели половин милион долара от дело срещу Бърт Рейнолдс, заради онзи удар на снимачната площадка.
Beethoven
Режисьорът Брайън Левант няма други известни филми, освен този, а в него се е включил по заместване. Това се казва късмет.
Първоначалният избор е бил Стив Раш, който е известен с тийнейджърските си комедии. През 1978 г. неговият "The Buddy Holly Story" показва класа и донася на Гари Бъзи номинация за Оскар.
По средата на проекта Раш се отказва по неясни причини и на негово място е нает Левант.
Gone With The Wind
Режисьорът Джордж Кюкор и продуцентът Дейвид Селзник работят 2 години заедно по пред-продукцията на "Gone With The Wind". Те обаче имат противоречия за сценария, както и за продължителността на филма. Освен това, голямото име в продукцията - Кларк Гейбъл, не харесва режисьора и прави всичко възможно да го уволнят. Останалите актьорите се застъпват за Кюкор, но студиото иска да угоди на звездата си Гейбъл и отстранява режисьора.
По ирония на съдбата на негово място идва Виктор Флеминг, който е сменил същия този Джордж Кюкор като режисьор на "The Wizard of Oz".
Флеминг обаче получава срив от изтощение след само три месеца снимки и филмът е завършен от Сам Ууд.