Снимка: Maddi Bazzocco

Какво не трябва да правите, когато се събудите

Знаем, че когато алармата на телефона ви събуди сутрин, правите всичко възможно да отложите ставането. Не пренебрегвайте алармата, всички знаем, че ще се обърнете на другата страна и ще заспите още по-сладко отпреди. Това ще предизвика шоково събуждане час по-късно, когато с ужас ще откриете колко сте закъснели. Това се дължи на факта, че сънят си има фази, а първата е тази, от която човек трудно се събужда. Станете навреме, за да успеете спокойно да започнете деня си – да се приведете в приветлив вид, да се разсъните и да закусите.

В никакъв случай не грабвайте телефона си, за да проверите своя имейл. Джули Моргенстерн, автор на книгата "Никога не проверявайте имейла си на сутринта", обяснява, че ако не спрете да го правите, никога няма да се възстановите от ефекта на "всички онези изисквания, неочаквани (обикновено неприятни) изненади и напомняния. Проблемите са бездънна яма!" Джули Моргенстерн обяснява, че вашият имейл не съдържа "нищо, което да не може да почака поне час."

Никога, никога не оставяйте леглото си неоправено. Чарлз Духиг, автор на "Силата на навика" и редица книги за организиране на времето и личностна мотивация, обяснява, че оправянето на леглото сутрин се асоциира с продуктивността през останалата част от деня. Обяснението на специалиста е, че навиците се изграждат посредством "верижна реакция" и трябва да придобиете навик да имате навик. Освен това, няма нищо по-неприятно от това да се приберете изморени от работа и да заварите грозна купчина завивки върху леглото си.

Не пийте кафе веднага щом станете. Ако си мислите, че сте неспособни да правите каквото и да било без да пиете чаша кафе, това не е така. И обяснението е чиста физиология – тялото на човека е програмирано така, че произвежда по-високи нива кортизол (хормона на стреса) между 8 и 9 сутринта. Затова, за голяма част от хората най-подходящият момент за чаша кафе е около 9:30 сутринта.

Не започвайте деня на тъмно. Може това да ви се струва лесен начин да стартирате деня без стрес, но Натали Даутович, специалист от Американската национална фондация на съня обяснява, че всъщност тъмнината може да се окаже сигнал за тялото ви, че е все още нощ и това може да има обратен ефект върху кондицията ви и начина, по който се чувствате.

Не пропускайте закуската. Бруно ЛоГреко, лайф коуч, обяснява, че "здравословната закуска се състои от плодове и ядки, за да дадете енергия на тялото си да издържи продължителния и труден ден". Избягвайте понички и кроасани, тъй като въпреки че ще вдигнат кръвната ви захар, ще ви дадат енергия само да се завлечете до бюрото си.

И все пак, ставайте рано. Американската организация по психология констатира, че хората, които стават рано, са по-щастливи и успешни. Когато ставате по-рано, денят започва по-рано, разполагате с повече време за себе си и имате възможност да планирате спокойно задачите си и да приоритизирате, без да сте притиснати от времето.

За да не пропуснеш това, което си заслужава да се види