"Всичко наведнъж" на Радоил Серафимов, Руди Нинов и Станимир Генов
Понякога е много хубаво да хванеш последния влак от една изложба, защото с изтичането на отреденето й време, е възможно да научиш за нещо отвъд видимото. Ето че сме в това време от изложбата "Всичко наведнъж" на Радоил Серафимов, Руди Нинов и Станимир Генов в галерия Структура.
Закриването е тази събота (18 май) като част от програмата на Европейската Нощ на Музеите и галериите 2019 в присъствието на художниците.
Проектът е резултат от няколкомесечно сътрудничество между тримата автори и съсредоточаване върху съвместната работа чрез активни разговори и обмен на идеи.
Названието на изложбата изразява както начина, по който се създават творбите – като процес на напластяване върху платното на събраните знания, енергия и умения, така и на начина, по който се разкриват пред публиката – цялостно и изведнъж.
В чисто практичен план заглавието визира и факта, че нито една от показаните работи не е мислена предварително, не е скицирана и "проверена" в рисунка или друга медия. Всички творби са се появили "наведнъж" – като в някакъв ритуален транс, който свързва началото с края. Всъщност нито началото, нито краят имат значение, а онази неизбродима материя, определяща тези две точки.
В произведенията на Радоил Серафимов, Руди Нинов и Станимир Генов между абстрактното и реалното няма противопоставяне. Става дума за концептуален прочит на действителността. Съществуването на творбите в общо пространство добавя още едно ниво на възприемане и продължава диалога. Времето, затворено в картините, намира излаз в пресечните линии между тях. Информацията продължава да се обменя.
Seen успя да улови един от художниците Радоил Серафимов и да му зададе три въпроса, които отговарят и за цялата изложба…Защото и тримата вярват в материала и в живописта и се противопоставя на общата нестабилност и несигурност на съвременния свят по този начин.
Защо живописта продължава да ви занимава и коя живопис?
Интересувам се от живопис поради нейното присъствие и поставяне в пространството. Езика на боята, енергията на цвета, силата на жеста, акумулирането на време и представи са все неща, които смятам за интригуващи. В полето на живописта мога да се почувствам най-изразителен и освободен. Живописта за мен трябва да въздейства и приковава вниманието моментално, задържайки вниманието към себе си.
Как се работи в триединство?
Триединство ми звучи, като светата троица, което бих заменил с тандем. Учудващо мисля, че не сме имали сериозни разногласия или напасвания през времето на диалог. Имахме доста добра комуникация, в която постепенно извеждахме идеите за изложбата и нейният окончателен вид.
Какво ви носи материалът, който сте избрали - устойчивост или пък точно обратното?
Материалът, който е боя респективно по-гъста или по-течна (което е избор). Формата̀, който расте или се смалява, също е друг избор, които събрани заедно те потапят в процес на съзидание. Там в този процес, където осъществяваш намеренията си, можеш да намериш устойчивост, когато си удовлетворен от работата или точно обратното, когато не намираш в нея качеството, за което се бориш.