Снимка: Balenciaga Press Office

Маратонките от миналия век пак са модерни и някои от тях са готини

Няколко от наложените луксозни модни къщи, в това число Balenciaga, Dior Homme и Lanvin се обърнаха към грубоватите обувки от миналия век, опитвайки се да привлекат любителите на спортния стил. 

Преработени версии на старите обувки, които нашите бащи са носили – веднъж провъзгласени за тотално демоде – са последната прищявка сред маратонките. Всичко започва през 2013 г. с модела Ozweego – грубовати маратонки за 300 долара, част от линията adidas by Raf Simons, която пресъздаде популярни винтидж силуети на adidas, New Balance и Sketchers от 90-те години на миналия век. Обувките предложиха неочаквани комбинации на цветове и материи, включително мрежа и гума, привличайки едновременно последователи от модните среди и колекционери на маратонки.

Снимка: Raf Simons Press Office

През последните два сезона, тенденцията се появи в колекциите на дизайнерски марки като Balenciaga, Dior Homme, Gucci, Lanvin, Prada и Acne Studios, които създадоха версии в този дух, предназначени на мъжете, които заимстват стила си на обличане от улицата.

Повратна точка беше, представеният през януари модел за 650 долара на Vetements, вдъхновена от графитите интерпретация на иконичната обувка на Reebok Instapump Fury. Всъщност популярността на изчистените, изискано-изглеждащи маратонки започна да набира скорост на модните подиуми през 2014година, проправяйки пътя на забележително крещящите модели. Последните две години затвърдиха тенденцията към преминаване от минималистиен към по-максималистичен дизайн.

Снимка: reebok.com

Тези модели маратонки са мъжкия еквивалент на чантата на сезона от дамските колекции. Водещия глобален онлайн търговец на луксозни стоки MatchesFashion обяви 150 процентен ръст в продажбите на маратонки, като грубоватите модели бележат рекорден ръст от 400 процента. Само през последния моден сезон, онлайн магазинът е увеличил четири пъти поръчките на този тип маратонки, като моделът Ozweego на Raf Simons се е разпродал за пет минути.

Мъжкият лайфстайл се промени. Мъжете вече не са задължени винаги да носят костюми на работа. От друга страна рап звездите оказват огромно влияние чрез каналите си в социалните медии. Уличната култура се превърна в силен фактор какво мъжете купуват, а модните къщи очевидно следват случващото се в музиката и поп културата.

В резултат, само през последната една година, повече от дузина модни марки представиха, по време на ревютата си, значително по-грубовати модели маратонки, в сравнение с предлаганите от тях до момента. Луксозните марки видяха възможност в създаването на собствени, иновативни модели маратонки на различни ценови нива, като това доведе до появата на нова тенденция, управлявана в миналото от спортните гиганти.

Доста често дизайнерските и стрийт марките действат по сходен начин и се обръщат към един и същи потребители и това не е проблем. Това е единственият начин модните къщи да останат релевантни и да вървят напред, мислейки за бъдещето. От друга страна има доста противници на тази теза. Техните доводи са, че днес стрийт облеклото и дизайнерски марки са свързани повече от всякога и има реална опасност да забравят какво ги отличава. Факт е, че уличното облекло е силен източник на вдъхновение за модните гиганти, но не трябва да се пренебрегват отличителните белези на луксозните марки като качество, изработка и цена.

 

За да не пропуснеш това, което си заслужава да се види