Фотографската поредица "В паралелна вселена"

Образът на перфектната жена през 50-те години – прилежната и работлива съпруга, обслужваща нуждите на дома си по цял ден, приготвяща вкусни гозби за трудолюбивия си съпруг и неизпускаща децата от очи. У нас, а и в САЩ. Но там всичко това трябва да се случи с усмивка на лицето й, разбира се. Този образ ще откриете масово в американските реклами от това време. Вдъхновен от винтидж образите, фотографът Ели Резкала създава поредицата In A Parallel Universe (в превод: В паралелна вселена), в която ролите са разменени, за да илюстрира абсурда на стереотипите.

"Последният път, когато празнувах Деня на благодарността с роднини, чух как чичовците ми говорят, че е по-добре жените да готвят, да се грижат за кухнята и да "изпълняват женските си задължения" – пише на сайта си Резкала.

Знам, че не всички мъже са като чичовците ми, но все пак има и такива, които все още мислят като тях. Затова си представих този паралелен свят, в който ролите са разменени и на мъжете се налага да вкусят от собствената си сексистска отрова.

Ето и някои от преродените винтидж реклами на Ели Резкала.

Реклама за почистващ препарат. Слоган: За да излезеш от кухнята по-скоро!

Една от най-смущаващите реклами e на Mr.Leggs - марка панталони. Оригиналният слоган гласи: Хубаво е да имаш момиче в къщата. Ситният текст по-долу пък започва така: Макар че тя беше тигрица, на нашия герой не му се наложи да я прострелва, за да я приземи. Само след един поглед към панталоните му Mr.Leggs тя беше готова да го остави да я смачка. Аристократичният стил със сигурност укротява дивото сърце! Ако искаш да си имаш собствен кукленски килим, вземи си чифт от тези панталони Mr.Leggs.

Във версията на Резкала слоганът е променен: Хубаво е да имаш момче в къщата.

Американската верига за бързо хранене Hardees не отстъпва по сексизъм със слогана: Жените не излизат от кухнята! И още: Всички знаем, че мястото на жената е вкъщи. Но ако все още се наслаждаваш на ергенския живот и госпожицата не те чака вкъщи, ела в Hardees за нещо небрежно и набързо приготвено.

Във версията на Резкала слоганът е променен: Мъжете не излизат от кухнята!

Марката Alcoa Aluminium рекламира кетчупа си в списание със слоган: Искаш да кажеш, че дори жена може да го отвори?

Версията на Резкала: Искаш да кажеш, че дори мъж може да го отвори?

Марката кафе Chase & Sanborn заплашва: Ако мъжът ти разбере… че не си търсила в магазина по-свежо кафе.

Версията на Резкала: Ако жена ти разбере… че не си търсил в магазина по-свежо кафе.

 

В рекламата на бирата Schlitz мъж успокоява жена си: Не се тревожи, скъпа, поне не си изгорила бирата!

Версията на Резкала: Не се тревожи, скъпи, поне не си изгорил бирата!

 

Прахосмукачки Hoover и слоганът: В сутринта на Коледа тя ще бъде по-щастлива с Hoover

Версията на Резкала: В сутринта на Коледа той ще бъде по-щастлив с Hoover

Марката вратовръзки Van Heusen призовава мъжете: Покажи й, че светът е за мъже.

Версията на Резкала: Покажи му, че светът е за жени.

Ели Резкала

Ели Резкала е художествен фотограф, режисьор, визуален артист, основател и творчески директор на списание Plastik Magazine и Plastik Studios от 2007 г. Роден в Бейрут, Ливан, той започва кариерата си като продуцент на модни ревюта през 2004 г. и бързо се утвърждава като визуален артист.

по artFido

За да не пропуснеш това, което си заслужава да се види